3 muligheder for annoncering på nettet

Har du behov for øjeblikkelig synlighed på nettet for eksempel til at skaffe kunder eller sælge varer, så er de mange forskellige muligheder for annoncering noget du er nødt til at overveje i dit marketing mix.

Her får du 3 forskellige annonceringsmetoder, som – hvis du benytter optimalt – vil kunne generere trafik til din shop eller hjemmeside.

Facebook Ads

Det er ingen hemmelighed at man som virksomhed skal bruge penge på Facebook annoncering, såfremt man ønsker synlighed. Faktisk er det meget svært at trænge igennem blot ved at skaffe nogle ”synes godt om”, for det er sjældent nok. Der skal følges op med vel tilrettelagte og gennemtænkte kampagner for at få gode resultater.

Google Ads

Med Google Ads har du rigtig gode muligheder for at få synlighed i den populære søgemaskines resultater. Og det kan ske på flere måder. De klassiske annoncer findes stadig i toppen og bunden af søgeresultatsiderne, men har du en shop, hvor du sælger produkter af en art, så skal du også overveje at bruge en Google Shopping kampagne. Shopping annoncer vises både i de almindelige søreresultater og på et faneblad for sig selv, så der er dobbeltchance.

Bing Ads

Bing er Microsofts søgemaskine og den er standard på udvalgte pc’er og i udvalgte søgemaskiner, så den har brugere, men slet ikke lige så mange som Googles søgemaskine. Færre brugere betyder også færre visninger, men det betyder også samtidig at omkostningerne ved en Bing Ads kampagne er mindre i kr/øre. Så kører du Google Ads kampagner, bør du bestemt overveje at køre tilsvarende kampagner på Bing.

Har du brug for hjælp?

Vil du vide mere om dine muligheder for annoncering, står online marketing bureauet Advedia – med base i Odense – klar til at tage en snak med dig om mulighederne, og sammen kan der lægges planer, så du får mest muligt ud af de penge du bruger på markedsføring på nettet.