Online markedsføring i teori og praksis

Vil du gerne skabe kendskab til din virksomhed eller dens produkter online, så er det vigtigt at du får lavet god markedsføring. Før du kan få lavet en god markedsføring online, så er det også vigtigt at du ved, hvad det indebære. Internettet er en løsning for de fleste, som skaber mange muligheder. Det er her, hvor du kan nå en større og bredere målgruppe og så meget hurtigere og det er der mange, som der har fundet ud af. Derfor kan din virksomhed eller dens produkter godt drukne lidt i mængden. Derfor er det vigtigt at du og din virksomhed få lavet gode kampagner og en ordentlig markedsføringsstrategi. Her kan du læse og lære meget mere om det, både i teori og i praksis.

Skal du have ordentlig markedsføring online?

Én ting er at læse om det i teori, en anden ting er at udføre det i praksis. Det kan være svært, at bygge bro mellem teori og praksis og når det gælder din virksomhed er det vigtigt at du ikke går på kompromis. Med hjælp fra et digitalt marketingbureau, så er du sikker på at du får de bedst mulige resultater. Her kan du finde et SEO & Google Ads bureau i København, dette er et digitalt marketingbureau, som har innovation, kreativitet og digital strategi som en del af deres identitet. Det er et digitalt marketingbureau som du skal bruge, hvis du ønsker et datadrevet online marketing bureau, som har fokus på proaktivitet og eksekvering. Med hjælp fra et digitalt marketingbureau, så kan du med sikkerhed få omdannet teori til praksis. På den måde er du sikker på, at du får de bedst mulige resultater.

Er et digitalt marketingbureau den eneste vej frem?

Du er allerede nu stødt på ord som SEO og Google Ads, alt dette er termer som du skal have en viden om, hvis du skal skabe gode resultater med online marketing. Derfor kan det være en fordelagtig idé, hvis du henter hjælp fra et digitalt marketingbureau. På den måde kan du nemlig have fokus på de områder, hvor du har dine spidskompetencer, alt imens et digitalt marketingbureau kan have fokus på deres. Et digitalt marketingbureau er i hvert fald din mulighed for at få lavet en god online marketing kampagne. De kompetencer et digitalt marketingbureau har kan du dog godt, tilegne dig hen ad vejen. Men vil du have den bedste start online, så er det en god idé at alliere dig med et bureau. Vil du gerne vide mere om teorien, så kan du med fordel læse videre. Nu har du læst og lært, hvordan du kan få god online marketing i praksis, næste skridt er at lære teorien. På den måde bliver du også bedre rustet til at forstå, hvad der giver mening for dig og din virksomhed.

Hvad er SEO og hvorfor er det vigtigt?

SEO er en sammentrækning eller en forkortelse af termen Search Engine Optimization, dette bliver på dansk oversat til søgemaskineoptimering. Så hvis du falder over en af disse to termer, så betyder det det samme.

SEO er et udtryk for, hvor højt din virksomheds hjemmeside rangerer i søgeresultater i diverse søgemaskiner. Tal viser at de tre første placeret links i for eksempel en Google søgning er dem som får flest kliks og dermed også flest besøgende. Derefter går det hurtigt ned ad bakke og havner din virksomheds hjemmeside på side 2, 3 eller måske endda 4 i en søgning, så er det de færreste der vil finde den.

Derfor er det vigtigt at du får styr på din SEO, så din virksomheds hjemmeside kan rangere så højt som muligt i søgeresultaterne. Der er mange måder hvorpå du kan få din virksomheds hjemmeside til at rangere højere. Dette kan være alt fra linkbuilding til Google Ads og mange andre tiltag som alle sammen på en eller anden måde optimere din rangering i søgeresultaterne.

Hvad er forskellen på SEO og Google Ads

Google Ads ryger ind under termen SEM, som er en forkortelse af Search Engine Marketing. Det er betalte annoncer som vises i toppen eller i højre side af søgeresultaterne og er altså en garanti for, at din virksomheds hjemmeside vil rangere højt i Google søgninger.

Det er en fordelagtig strategi for dig som virksomhedsejer at bruge Google Ads, dette er til dels fordi de er betalte via PPC. PPC er en forkortelse af Pay Per Click som betyder betal pr. klik. Selvom det er fordelagtigt, så er du ikke sikker på at disse kliks giver dig noget afkast og derfor kan det være en fordel, hvis din virksomheds hjemmeside bare rangerer højt i søgeresultaterne uden at du skal betale pr. klik.

Det er både fordele og ulemper ved begge dele og derfor kan det være en fordel at alliere dig med et bureau. På den måde er du nemlig sikker på at der skabes den helt rigtige balance, så du får de bedst mulige resultater.

SEO og linkbuilding – det kræver det af dig

Har du hørt om begrebet SEO eller søgemaskineoptimering før, så har du sikkert også hørt om linkbuilding. Disse to ting går nemlig hånd i hånd og hænger i stor grad sammen.

De betalte Google Ads sikre dig en førsteplads i søgninger, men er ikke en garanti for at der kommer afkast. Det kan give dig som virksomhedsejer en udgift, som ikke er fordelagtig for din virksomhed.

Derfor er linkbuilding en god mulighed, men det kræver dog en del mere arbejde. Linkbuilding er en artikelform eller et skriv af en art, som indeholder et aktivt link til enten din egen hjemmeside eller en andens. Disse links er derfor enten interne eller eksterne links og bliver set af for eksempel Googles algoritme som anbefalinger. Jo flere anbefalinger din hjemmeside har, jo højere vil du også rangere i diverse søgninger, det giver vel lidt sig selv.