Moderne telefonsystem

Betalt artikel

Forstå vigtigheden af at vælge det rigtige telefonsystem til din virksomhed, og hvorfor lokal support kan være en afgørende faktor.

Pålidelig og effektiv kommunikationsinfrastruktur er afgørende for enhver moderne virksomhed. Trods talrige nye digitale kommunikationsplatforme, udgøres rygraden i infrastrukturen stadig af telefonisystemet. Både IP- og mobiltelefoni er ganske enkelt uundværligt for langt de fleste. Vi ser her nærmere på, hvilke krav din virksomhed bør stille til sit telefonsystem og vi knytter et par kommentarer til betydningen af at have kvalificeret support tæt på.

Krav til dit telefonsystem

Først og fremmest skal dit telefonsystem være robust, pålideligt, intuitivt og let at betjene. Systemet skal kunne håndtere virksomhedens nuværende behov, men skal også være skalerbart for at kunne tilpasse sig virksomhedens vækst og ændrede behov over tid. IP-telefoni er efterhånden svært at komme uden om, fordi det tilbyder høj fleksibilitet, er relativt billigt og har meget store muligheder for integration med andre forretningssystemer.

Et mobilt setup

Mobiltelefoni er i visse virksomheder vigtigere end den stationære telefoni. Mange medarbejdere er ikke længere bundet til deres skrivebord, så de har brug for en løsning, der understøtter mobilitet uden at gå på kompromis med kvalitet og funktionalitet. Mobiltelefonien skal derfor være en integreret del af dit overordnede telefonsystem, og du bør overveje muligheder som VoIP (Voice over Internet Protocol), der kan gøre dine medarbejdere fuldt mobile, mens de stadig er fuldt tilgængelige.

Betydningen af Nær Support

Endelig bør du aldrig undervurdere betydningen af support. Uanset, hvor robust og effektivt dit telefonsystem er, vil der altid være tidspunkter, hvor du har brug for teknisk support. Denne support skal ikke kun være tilgængelig, men også have en dyb forståelse for din virksomhed og det specifikke setup, du har valgt. Få ting er værre end at skulle forklare sin sag for tre medarbejdere, før man kommer igennem til en, der rent faktisk kan hjælpe. Support tæt på betyder hurtig reaktionstid, mindre nedetid og langt mere effektiv problemløsning.

Fordi telefonsystemet er så afgørende en del af kommunikationsinfrastrukturen kan valget af det rette system og den rette udbyder få meget konkret betydning for virksomhedens succes.

Se mere om robust og serviceorienteret erhvervstelefoni på ontec.dk