Whitepaper – et godt sted at starte

Det kan være svært at definere sig som lille virksomhed i dag. Konkurrencen er større end nogensinde før, og selvom dit produkt eller din service er unik, kan det være svært at nå ud til alled e kunder du vil. Mange virksomheder går indimellem forkert til værks, når de skal forsøge at vækste, og det vil vi gerne kigge ind i her.

Fundamentet på plads først

Mange forsøger at udbrede sig til så mange som muligt, inden de helt har deres grundlag og vision på plads, og det kan komme til at spænde ben. For hvad er det helt præcist du forsøger at sælge? Og hvordan ensretter du din kommunikation med alle kunder, så du ikke giver forskellige indtryk afhængigt af hvor i processen du får spørgsmål?

Har du endnu ikke kontakt til et markedsføringsbureau, kan det være et godt sted at starte. Og de vil formentlig først kaste sig over et såkaldt whitepaper.

Et whitepaper er med til at definere, hvad din virksomhed er, og hvad den kan. Den beskriver hvilket problem du forsøgerat løse, og med hvilket produkt. Derfor er den også god for dig som virksomhedsejer, til at finde ud af hvad du egentlig vil.

At sælge uden at sælge

Et whitepaper er ikke bare en reklame for din virksomhed. Den går endnu dybere, og helt ind til kernen af virksomheden, og skal bero på fakta og statistik, som kan lade interesserede fordybe sig og nørde helt ind til den inderste kerne i din virksomhed. På den måde kan du sælge dit produkt på en ærlig, reel måde, som du altid selv kan stå inde for.

Så lad et whitepaper være dit udgangspunkt, for så ved du også selv hvor du vil hen.