Brug LinkedIn til at skaffe ’leads’

Hvis du har en forretning, og særligt en online butik, kender du alt til, at det handler om at skaffe kunder. Dette kan gøres på utroligt mange forskellige måder, og via mange forskellige kanaler, og det er bare med at benytte sig af de muligheder, man nu en gang har. Typisk kræver det, at man sætter sig og laver en grundig plan for, hvordan man vil nå ud til de ønskede kunder, og hvordan man kan påvirke dem til at foretage et køb, så du kan tjene penge i din forretning. Det kræver strategisk tænkning og planlægning, og hvis det bliver gjort rigtigt, kan det i den grad også vise sig at bære frugt i forhold til resultaterne. Det er altså tid, der er godt givet ud, og det kan være helt afgørende for, at din butik overlever, og at du klarer dig godt i forhold til dine konkurrenter.

Hvad er LinkedIn?

LinkedIn er et social medie, ligesom der findes flere andre sociale medier. LinkedIn adskiller sig dog en smule ved at være rettet mod job og karriere. Det er altså med fokus på arbejdsforhold, hvor der også er muligheder for at finde jobs. Man kan se det lidt mere som et online CV, hvor de besøgende kan få et indblik i, hvilke kompetencer man har, og hvilke arbejdsfunktioner, man har mulighed for at besidde. Hvis du ikke kender dette medie, så besøg LinkedIn her.

På LinkedIn har du mulighed for at skaffe leads ved hjælp af annoncer. Det fungerer helt som annoncer på Facebook, hvor du kan ramme din konkrete målgruppe med relevante annoncer, som de forhåbentligt vælger at klikke på, hvorefter de kommer til din side, hvor de har mulighed for at købe det, du tilbyder. Her kan du ramme nogle, der allerede sidder og kigger for at læse mere om nye og spændende tiltag, og det har du altså mulighed for at ramme lige ned i. Du kan se vejledningen her, hvis du er blevet nysgerrig efter, hvordan du kan anvende LinkedIn på denne måde.

Hvad er et lead?

Et lead er en grundlæggende betegnelse for en person, der kan skabe et salg. Men mere overordnet er det de informationer, du har på en person, som du potentielt set kan anvende til at generere salg. Det kan være, at du har leads i form af e-mailadresser, hvor du altså kan nå ud til dine leads via deres mail, og ramme dem direkte i deres indbakke. Dette er en af de mest effektive måder, hvorpå du kan segmentere dine leads og samle dem, når de fx tilmelder sig dit nyhedsbrev. Det er en yderst genial måde at kunne skrive ud til alle dine potentielle kunder direkte, hvorved du kan præsentere nye produkter eller gode tilbud. Du skaber faktisk din helt egen direkte kanal til dine kunder, og det er dette, du skal opnå, for at kunne anvende det effektivt og brugbart til din fordel i forhold til din forretning. Bliver det gjort rigtigt, kan det være vejen til succes.