Tag din digitale annoncering til et nyt niveau med annoncering på TikTok

Du har helt sikkert hørt om TikTok. Og du har højst sandsynligt også gebærdet dig på platformen, hvad enten det har været privat i det organiske feed, eller med paid annoncering fra TikToks professionelle Business Center. Om end du har været til stede på platformen på den ene eller den anden måde, er TikTok ikke desto mindre en platform i vækst. Og det går stærkt. Med mere end 800 millioner aktive daglige brugere, er TikTok det hurtigst voksende sociale medie på verdensplan, og alene af den grund også en platform, der er værd at være til stede på med din digitale annoncering!

 

Foruden argumentet om at være til stede på en platform, der vækster med raketfart, findes der en lang række andre gode grunde til at få hjælp til marketing på TikTok platformen. Dette efterlader dig sikkert med tanken; “Jamen, hvordan får jeg så hjælp, og hvordan kommer jeg i gang med at annoncere på TikTok?”. Heldigvis er du ikke den første, der har gjort dig disse tanker. Nedenfor opridses fire hurtige key-take-aways, der gerne skulle kunne være med til at give dig det sidste skub til at komme godt i gang.

 

Vi ses på TikTok!

 

  1. Hvad skal der til, for at komme i gang med annoncering på TikTok platformen?

For at kunne annoncere på TikTok, er første skridt at få oprettet en professionel adgang gennem TikTok Business Center. Dette gør du ved at udfylde og indsende en række formularer, og gennemgå en strømlinet proces, udstedt af TikTok selv. Når papirarbejdet er på plads, er du klar til at komme i gang! Få hjælp til det praktiske her.

 

  1. Hvad får jeg ud af at annoncere på TikTok?

TikTok bidrager bl.a. til en øget kendskabsgrad for dit brand, og er derfor en super synergi til din og dit brands tilstedeværelse på øvrige sociale platforme. 83% af brugerne på TikTok siger desuden, at det content de lader sig underholde af på platformen, har direkte indflydelse på deres købsadfærd.

 

  1. Hvilket content skal jeg bruge?

Det vigtigste på TikTok er, at du optræder autentisk. Det betyder heldigvis også, at frihedsgraderne er store! Test forskellige ting af, vær kreativ, og hav det sjovt. Husk at have lyd på dit content, og sidst men ikke mindst, tag nogle kreative chancer.

 

  1. Hvilket content virker for andre i samme branche som mig og min virksomhed, og hvor kan jeg hente inspiration?

Det er altid en god ide, at lade sig inspirere. Netop dette har TikTok heldigvis gjort det nemt for dig at gøre. Gennem TikTok Ads Library kan du nemlig bryde din søgning ned på forskellige lande, brancher, kampagneobjektiver og meget mere. Her kan du således få inspiration og ideer til, hvad der virker for brands i samme branche som din.