Bliv synlig i Google med hjælp fra et SEO bureau

Det er vigtigt for virksomheder at være synlig i Google, og det skal helst være i top 5, og allerhelst top 3. For er man ikke synlig på disse placeringer, så er der så godt som ingen, der klikker på resultaterne, og er man på side 2 i Googles søgeresultater, kan man godt glemme at få noget trafik, man kan bruge til noget.

De gode placeringer i Google får man ved hjælp af SEO (søgemaskineoptimering). Her kan man med fordel få hjælp af et SEO bureau til at stå for den side af sagen, så er man sikker på at det bliver gjort efter bogen.

 

Fordele ved SEO

Arbejdet med SEO for et website, har den konsekvens at websitet vil opnå højere placeringer i Googles søgeresultater på de fokusord eller søgeord, som man gerne vil være synlig på, og som SEO bureau’et så arbejder med at optimere på.

Placeringer i Googles søgeresultater i top 3, vil medføre en øget strøm af trafik til sitet, hvilket er essentielt for fx webshops, og andre virksomheder, der lever af at folk besøger deres hjemmeside, da sandsynligheden for at de besøgende ender med at købe noget, dermed også vil stige.

Det kaldes for organisk trafik, når nogen søger i Google, og klikker på ét af søgeresultaterne og derefter lander på et website. Modsætningen til dette er annoncering eller betalt trafik.

 

Hvorfor virker SEO?

Google ser på en bred vifte af forskellige kriterier, som kaldes rangeringsfaktorer, når de skal vurdere hvor i søgeresultaterne et givet website, skal placeres i søgeresultaterne.

Der findes masser af disse rangeringsfaktorer – faktisk mere end 200, som man alle kan optimere på.

Det siger sig selv at SEO er et omfattende arbejde, med så mange faktorer at optimere på, og derfor er det en rigtig god idé at få et SEO bureau til at hjælpe sig med arbejdet, da de vil vide, hvad der skal kigges på, og hvordan.

Man kan dog godt selv uden den største erfaring, kigge på nogle helt basale optimeringer, så man er lidt i gang:

 

4 seo optimeringer, man selv kan klare:

Med disse fire grundlæggende optimeringer, er man godt i gang med at blive mere synlig i Google:

  1. Title og metabeskrivelser – sørg for at de er fængende og helt udfyldte
  2. Indhold – sørg for at dit indhold, giver en form for værdi til den besøgende
  3. Søgeordsdensitet – søgeordet for hver underside skal udgøre ca. 1-2% af den samlede tekst
  4. Tilføj billeder, video m.m. i indholdet

 

SEO assistance fra et SEO bureau

Idet SEO er et komplekst og omfattende område, anbefales det altid at man får nogen, der har erfaring med til at hjælpe sig.

Nordlys Marketing er et SEO bureau med adskillige års erfaring i SEO og alle de discipliner, det indeholder.

Når et SEO bureau står for SEO arbejdet med et website, kan man være tryg ved at SEO arbejdet bliver udført på den korrekte måde, og det gør at man selv kan fokusere på andre ting, som man har mere styr på.